Programma Dronten Winterconferentie 2016 / LANDmarkt

Aanmelden Dronten 27 feb 2016

(een vergelijkbaar programma wordt gehouden op 19 feb 2016 in Wortel)

Iedere keer als het lukt een stuk grond op biologisch-dynamische en toekomstgerichte manier te bewerken, wordt er weer een stuk aarde gezond. Daarom willen we samen aan de slag, zodat meer mensen met hart voor de bodem en hart voor de voeding een plek vinden om te werken. Door ook te vieren wat er al bereikt is, is deze winterconferentie een feest, met jubilea, mijlpalen en andere feestmomenten.

Om aan het eind van de dag nog meer te vieren nodigen we je uit te vertellen en te laten zien hoe jouw bedrijf, of jouw werk, er over vijf jaar uit zal zien. Is dat ruimer, mooier, intensiever, uitgebreider, al gestart, of nog steeds een vaag idee? Breng je plan mee, als een plattegrond, tekening, je favoriete product of op een heel eigen manier. Laat je inspireren hoe ook jij mee kan werken aan LAND: ruimte voor nieuwe boeren. We sluiten af met muziek, dans en ontmoeting (o ja, en bier….).

Programma (wijzigingen voorbehouden)
10.00 Inloop met koffie, thee, ontmoetingen
10.30 Opening en welkom door
Piet van IJzendoorn, BD-Vereniging en Klarien Klingen – Toekomstboeren
10.45 Uitwisseling met elkaar
Hoe ziet jouw “bedrijf” er over vijf jaar uit?
11.15 Welke ruimte geef je, welke ruimte krijg je
Panelgesprek o.l.v. Maria van Boxtel over samenwerken tussen jong en oud.

12.00 Drempels nemen: Hoe ontwikkel je je bedrijf, hoe ontwikkel je jezelf
Lezing door Jan Diek van Mansvelt

13.00 Pauze, wandelgangen en lunch
14.00 Introductie werkgroepen
In twee rondes gaan we aan de slag met de vraag welke nieuwe mogelijkheden er in je eigen bedrijf, of je eigen werk, potentieel aanwezig zijn. Welke kansen liggen er om nieuwe bedrijfsactiviteiten te starten, of bij de huidige activiteiten anderen in te schakelen?
De eerste ronde zal gericht zijn op het verdiepen van jouw beeld van je “bedrijf over vijf jaar”. In de tweede ronde onderzoek je welke concrete stap je nu al kan zetten.
14.15 Werkgroepen eerste ronde
15.30 Werkgroepen tweede ronde (thee in de werkgroep)
16.45 LANDmarkt, persoonlijke uitwisselingen over wat de werkgroepen hebben opgeleverd

17.30 Afsluiting van het ochtend en middagprogramma, met aansluitend avondeten
19.00 Viering van het feest van de waardering, met muziek, dans en feestelijke momenten.
21.00 Afsluiting van de dag

Adres: Warmonderhof, Wisentweg 12, 8251PC Dronten
Toegang: Beroepsleden Gratis | Leden BD-Vereniging en Toekomstboeren €35 | Overige €60,-
Inclusief koffie, thee, lunch en diner, exclusief overige dranken
Aanmelden voor 20 februari!

Aanmelden Dronten 27 feb 2016