LANDmarkten / Winterconferenties 2016

Winterconferenties 2016
Vereniging voor Biologisch-Dynamische Landbouw en Voeding

Lees voor het laatste nieuws de nieuwsbrief!

Lees alles over het programma

winterconferentie Wortel
winterconferentie in Dronten

De winterconferenties 2016 worden gehouden op vrijdag 19 februari op Widar in Wortel-Kolonie (bij Hoogstraten in België) en op zaterdag 27 februari op Warmonderhof in Dronten.

Het werken aan “LAND, ruimte voor nieuwe boeren” is al in volle gang. Je kunt meedoen met de voorbereidingen door in je eigen werk situaties op te zoeken waar je al bezig bent met ruimte geven of ruimte nemen. Door te zoeken naar de vernieuwing, of de vragen die spelen op je eigen bedrijf, of je bedrijf in wording.

De winterconferenties zullen georganiseerd worden als “Landmarkten” waar aanbieders en vragers ondersteund worden hun plannen “op de grond” te laten komen, of in ieder geval een stap verder.

Het traject van de winterconferentie is drieledig:

1. Het verschijnen van de thema-uitgave LAND over de ervaringen van mensen die erin geslaagd zijn een nieuw bedrijf te starten. (verwacht half januari 2016)
  2. Pilot-gesprekken en presentatie van het thema op het Demeterplein op de BioBeurs in Zwolle (20 en 21 januari 2016)
  3. Werken aan concrete resultaten op de twee winterconferenties

Op de winterconferentie is zowel aandacht voor boeren (in spé) die met een bedrijf willen starten, als voor boeren die met hun eigen bedrijf nieuwe stappen mogleijk kunnen maken. Ook de ‘mensen die aan de kant staan’ hebben en rol in het mogelijk maken van nieuwe bedrijven: als klant, als (financiële) ondersteuning, of in welke andere vorm dan ook.

Met elkaar kunnen we er voor zorgen dat al die mensen die graag aan een goede landbouw willen werken dat ook gaan doen!